UPPDRAG: Sätta färg och form på framtidens mäklartjänst
UPPDRAGSGIVARE: UX Home®
ARBETSINSATS: Branding, grafisk design, webbdesign, Art direction och strategi
UX Home är en ny digital mäklarpartner som sätter användarupplevelsen i centrum. De vill hjälpa fastighetsmäklare att ta klivet in i den digitala världen med verktyg som minskar kostnader, ger större frihet och ökad hållbarhet. Missionen är att göra jobbet roligare och kundupplevelsen vassare.
Uppdraget bestod i att ta fram en modern profil som skiljer sig från den väldigt traditionella mäklarbranschen.
Målet var att skapa en ny modern mäklartjänst som ska attrahera såväl enskilda mäklare och mäklarkontor såväl som bostadskunder. Eftersom UX Home står för något nytt och framtidssträvande i en annars väldigt traditionell bransch var det viktigt att profilen också andades något nytt och annorlunda.
I det enkla bor det vackra, heter det ju som bekant och lösningen är egentligen väldigt enkel, vi ritade en diagonal. En diagonal som skapar nya vinklar, spännande effekter och en flexibilitet som genomsyrar hela företaget. För att göra det ännu mer spännande valde vi inte bara en eller två profilfärger utan sex. Och eftersom man kan applicera diagonalen i fyra olika hörn skapas en frihet att skapa många olika lösningar med hjälp av en enkel diagonal.
Istället för att arbeta med glättiga bilder är bildspråket dokumentärt för att kommunicera vardagen och livet som pågår före, efter och under en bostadsaffär. Ibland är livet enkelt, ibland svårare. Kanske känns det lättare när man hittat den där perfekta bostaden. För maximal effekt arbetar vi med pastellfärger mot svartvita bilder vilket känns både modernt, tidlöst och dramatiskt.
Följ och inspireras. Följ gärna ™Bloggen för tips & tricks, spaningar och nyheter – som stärker ditt varumärkesarbete.
Om du gillar det vi gör, gör det även på Facebook. Vi är alltid öppen för en kul dialog om branding och design.
Isabella Åkerlund feb 4, 2019
Skitsnyggt, tycker jag – men jag är ju ingen expert. 🙂
Erik Heikne feb 4, 2019
Stilrent och lite udda för den branschen, vilken i mina ögon enbart är positivt!
Christine Fjellman feb 5, 2019
Supermegasnyggt ??
:Peter feb 5, 2019
Superdupertack! ?????
Anna Tedebring Thysell feb 5, 2019
Fräscht grepp, känns nytt för den branschen! ???
:Peter feb 5, 2019
Visst gör det. Vi ville bort från de businessblå och murriga röda färgerna. Det har tagits emot väl, än så länge. 🙂 *tack <3
Charlotta Tilder feb 5, 2019
Mycket snyggt ?
:Peter feb 5, 2019
Tack Charlotta! Kul att du gillar. <3
Andreas Häggkvist feb 5, 2019
Jag älskar den här profilen, blir bara mer kär i den ju mer jag ser den ?
:Peter feb 5, 2019
Tack formbroder! <3
Känner likadant. Nu vill vi sätta diagonaler på allt// 😀 *gäller att hitta balansen att inte gå för b/a/n/a/n/a/s!