Neuvron › Instagramkampanj

Art Direction, Foto/BIldbehandling, Marknadsföring/Kampanj

 

UPPDRAG: Skapa en intresseväckande instagramkampanj om VR-event
UPPDRAGSGIVARE: Neuvron – Virtual Reality
ARBETSINSATS: Art direction, copywriting och fotomontage

 

Våra tankar

Att skapa en instagramkampanj kräver sin intresseväckare. Instagrammaren är väldigt snabb på skrolla i sitt flöde och stannar oftast bara upp när det är något som fångar ögat – Känner av en ”konflikt”. I och med det tog vi fram bilden på den ”vilsna” killen med den förstärkande svengelska copyn; ”LOST? Kom inte till oss.” Men den markanta bildkompositionen pekor sublimt på svaret Neuvron.se. Och det konkreta svaret i Annonstexten; ” VI KOMMER TILL ER”. Med efterföljande förklaring.

Vi kände även att Neuvrons avatar behövde uppdateras för att förstärka vad de erbjuder. Vi byggde om logotypen för att förstärka ordet VR, därav blev även ON påtagligt – Lite vi är PÅ när det gäller VR.

 


~ KUDOS TILL DIG ~
Vi hjälper dig hitta formen genom och stärka ditt varumärke genom inspirerande strategier och god form.
Oavsett om det gäller företag, produkter eller tjänster.
*Kudos betyder heder eller ära. Det används ofta som beröm för en prestation.
Vår ambition är att sätta dig i rampljuset genom vårt starka samarbete.

 

Följ och inspireras. Följ gärna ™Bloggen för tips & tricks, spaningar och nyheter – som stärker ditt varumärkesarbete.
Om du gillar det vi gör, gör det även på Facebook. Vi är alltid öppen för en kul dialog om branding och design.

Gör vår dag med en kommentar!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.