UPPDRAG: Skapa en intresseväckande instagramkampanj om VR-event
UPPDRAGSGIVARE: Neuvron – Virtual Reality
ARBETSINSATS: Art direction, copywriting och fotomontage
Att skapa en instagramkampanj kräver sin intresseväckare. Instagrammaren är väldigt snabb på skrolla i sitt flöde och stannar oftast bara upp när det är något som fångar ögat – Känner av en ”konflikt”. I och med det tog vi fram bilden på den ”vilsna” killen med den förstärkande svengelska copyn; ”LOST? Kom inte till oss.” Men den markanta bildkompositionen pekor sublimt på svaret Neuvron.se. Och det konkreta svaret i Annonstexten; ” VI KOMMER TILL ER”. Med efterföljande förklaring.
Vi kände även att Neuvrons avatar behövde uppdateras för att förstärka vad de erbjuder. Vi byggde om logotypen för att förstärka ordet VR, därav blev även ON påtagligt – Lite vi är PÅ när det gäller VR.
Följ och inspireras. Följ gärna ™Bloggen för tips & tricks, spaningar och nyheter – som stärker ditt varumärkesarbete.
Om du gillar det vi gör, gör det även på Facebook. Vi är alltid öppen för en kul dialog om branding och design.