Jun 26, 2017

Heidi Klum goes Lidl

Heidi Klum goes Lidl brand

Här om veckan läste jag att Heidi Klum ska kliva in i ett samarbete med Lidl.

Say what!? Lidl + Klum. Känns inte helt rätt i mina öron. Och gör lite ont i ögonen. Nu känner jag inte Heidi hon kanske är mer folklig än man tror. Men spontant förknippar man henne inte med lågbudgetvarumärken, som Lidl. Känns som ett mycket märkligt steg att ta.

Här kan jag inte låta bli att lyfta ett varnande finger. När du bygger ditt varumärke är det viktigt att signalerna blir rätt. Annars har du helt plötsligt ändrat riktning. Tar man ett stort steg ned på ”varumärkesbyggande stegen” så är det tufft att ta sig upp igen!

Glöm aldrig vad du står för och vill förmedla. Blir du spretig och börjar uppfattas som en ”sell out” tappar du trovärdighet.

Blir spännande att se vad detta projekt mynnar ut i.
Har ni sett hennes kollektion?
Vad tycker ni?
Vad känner ni inför hennes samarbete?

Fundersam.
:Peter

 

Läs mer på:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-06-05/lidl-teams-with-heidi-klum-as-discounter-raises-fashion-stakes

http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/40161825/heidi-klum-to-launch-a-fashion-line-with-lidl—what-will-it-look-like

https://www.lidl.se/sv/Mode-for-alla-Lidl-Heidi-Klum-1593.htm

 


~ KUDOS FILOSOFI ~

VI FÅR DIG ATT BLI OUTSTANDING
Vi hjälper modiga kunder att nå sin fulla potential genom att skapa starka varumärken.
Oavsett om det gäller företag, produkter eller personliga varumärken.

 


 

Följ och inspireras. Läs och följ gärna ™Bloggen/Varumärkesbloggen för tips och trick för vad du kan göra själv i ditt varumärkesarbete.
Om du gillar det vi gör supporta och följ oss även på Facebook. Vi är alltid öppen för en kul dialog om varumärkesbyggande och formgivning.

 

written by :Peter

Gör vår dag med en kommentar!

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.